To Protect Thee

I think the reason why my religion prohibits body alteration is that human just don’t know where to stop.

They do it once, they do it again. And again, and again. Some of it turns horribly wrong.

The more I think about it, all the limitation sets in religion is there to protect us (most often then not, from ourself) not to limit us.

On Giving Advise to Adult

When your acquaintance came up to you and say things like “this is bad for you” as if they’re doing you a favor, like giving free advise, it’s just plain awkward.

At this point of life, I think, people already know what’s bad for them, and for their own personal reason they do it anyway. So there’s no need for telling them something is bad for them. Unless they come to you asking for advice, it’s better if you just keep it to yourself.

Unless you’re very close to them.

Tentang Selera

Seorang teman – sehabis ia dikatakan norak karena menjadi penyuka musik dangdut – pernah berkata begini “Kalau masih ada genre musik yang dianggap norak, maka orang itulah yang sebenarnya norak”.

Pernyataan ini saya amini sepenuh hati.

Jenis musik yang disuka seseorang dipengaruhi oleh lingkungan, tren, doktrin media dan terlebih selera. Seseorang yang menyukai suatu jenis musik karena ‘sesuai selera’nya, tentu tidak akan menganggap penyuka musik lain ‘norak’, karena ia paham selera tentu saja berbeda-beda.

Orang yang mengganggap jenis musik tertentu ‘norak’ biasanya menyukai jenis musik tertentu karena jenis musik tersebut dianggap ‘keren’ oleh orang lain atau orang kebanyakan. Tentunya penyuka-musik-Jazz-yang-sebenarnya-tidak-suka-tapi-hanya-mengaku-aku-agar-dianggap-keren tidak lebih keren daripada penyuka musik dangdut yang memang benaran suka, bukan?

Being a mere-follower is never cool.

Jo & Laurie, the One that Could Have Been

Jo and Laurie was the kind of relationship you would have with your high school sweetheart. That crazy passionate first love with a lot of sparks and sweet memory of fight and make up.
I don’t believe for a second that Jo’s love for Laurie only a brotherly kind of love. But I also don’t believe for a second that their marriage will be a peaceful marriage.
Still, I wish they at least try. Jo following his head is so unlike Jo. Jo so cold-hearted cold-headedly refuse Laurie ache my heart. And because they never did (marry), I think Laurie will always, always have feeling for Jo, because it is never resolved.

They will think of each other as the one that could have been, and every time they do (think of each other), it will ache their heart a little. Only a little, not enough to ruin they new-found happiness in their own partner, but they will.

That’s what I think.

Tanya Ken..apa?

Cerita dari pembantu kosan: Kalau lagi di kampung, beda gang aja bisa berantem sampe berdarah darah. Gue pernah dikasi liat video yang dikirimin temennya dari kampung. Isinya maling digebukin. Sadis bgt. Dari sehat (lelarian dikejar warga) sampe akhirnya terkapar mati. Sadis. Banget. Dan si pembantu kosan ngeliatnya sambil ketawa tawa aja gitu. Katanya “Iya ini orang kampung sebelah maling ke kampung saya. Kalo orang dari kampung sebelah mah, suitin cewe di kampung kita aja dihajar, apalagi maling.”

Yang anehnya, kalau lagi di kampung, temen sekampung beda gang aja sensian dan ribut melulu. Tapi kalau udah sama sama di kota orang, bahkan yang kampungnya deketan aja berasa kaya sodara. Apalagi kalau di negeri orang, yang bahkan tinggalnya beda pulau aja jadi kaya sodara.

Kalau lagi jauh dari rumah emang orang cenderung mencari apapun yang even only remotely related dengan kampung halamannya ya. Tapi ya kenapa kalau lagi di kampung halaman juga ga rukun rukun aja sih? Bingung ga lo? Engga ya? Yaudah deh.

Nah Lo

Lo tipe yang mikir “Temenan sama penjual minyak wangi, lo akan wangi” atau tipe yang mikir “Temenan sama maling rumah lo ga akan kemalingan?”

I am the latter. In my experience, good people doesn’t automatically make them a good friend. I’d rather have a bad people who are a good friend to me rather that good people who don’t know how to be a good friend to someone.

True story.